Op 1 juni kon een goedgevulde zaal mensen zien en horen hoe we bij Cäsar de Whooz data en dus de Whize segmentatie en -kenmerken gebruiken binnen onze applicatie.
De Whize segmentatie van Whooz is een belangrijke datastroom binnen de applicatie Cäsar. Met behulp van de Whize segmenten, -subsegmenten en de -Shopping segmenten, kunnen onze gebruikers doelgroepen in kaart brengen, gebieden selecteren en de aanwezige media visualiseren. Cäsar biedt een ideale gebruikersomgeving waarin functionaliteiten en data, segmenteren tot een koud kunstje maken.
We waren op deze dag niet de enige met een goed verhaal!
Naast het eigen verhaal van Cäsar, vertelde Paul Baartmans van Ohra onder andere over zijn blije e-mail marketing collega’s, die dankzij hun analyses grote verbeteringen hadden gezien in hun campagnes.
En Hildebrand Bijleveld van de EO gaf mooie voorbeelden hoe het combineren van doelgroepen, journalisme en kijkgedrag leidt tot een steeds betere afstemming van vraag en televisieaanbod. De dag werd afgesloten met een bezoek aan het Mauritshuis. We zijn er nog niet helemaal uit of het Meisje met de Parel in het segment ‘Jong en Hoopvol’ valt of toch een dochter is uit een ‘Plannen en Rennen’ gezin.