Je maakt dagelijks selecties met buitenreclame objecten. Tot op de dag van vandaag heb je dat gedaan op basis van wat je IN je selectie wilt hebben. Dat kan nu dus ook op basis van wat je NIET in je selectie wilt. Hoe werkt dat eigenlijk? Dat gaan we je kort uitleggen.
Uitsluiten maar!
Je maakt je selectie zoals je dat gewend bent. Ben je bezig met een campagne op basis van POI's? Zet dan je POI's op de kaart. Bepaal je reistijd of afstand. Voeg eventueel een doelgroep toe en stel de index of het aanwezigheidspercentage in. Activeer vervolgens je Media punten (in ons voorbeeld OOH Vlakken).
Stel je filters in en selecteer de gewenste waarde. De volgende stap zou het uitsluiten kunnen zijn. In het onderstaande voorbeeld moeten we in de provincie Utrecht een campagne opzet maken voor Albert Heijn. Voor deze campagne mag er niet worden geadverteerd rondom de Jumbo supermarkten in een straal van 1.000 meter. Voor het gemak hebben we de Jumbo locaties ook op de kaart gezet. Dit laatste hoef je dus niet te doen.
We zoeken onder Uitsluitregels de Jumbo locaties op. Die worden alleen als een achtergrondfilter gebruikt. Je zult deze dus niet zien verschijnen in het kaartbeeld. We stellen vervolgens in binnen welke afstand rondom iedere Jumbo locatie de Media punten moeten worden uitgesloten. De afstand is altijd in meters. 1 kilometer vul je dus in als 1000. Bevestig met Enter.
In het voorbeeld zie je dat er rondom de gele markers Media punten weg zijn gevallen.
Het uitsluiten kun je dus doen door één of meerdere (eigen) POI's te selecteren en een afstand in te voeren. Makkelijker kunnen we het niet maken!