Huis aan huis exploitant Spotta heeft de data inhoudelijk aangepast binnen Cäsar. De aantallen worden niet meer bepaald op basis van de fysieke brievenbussticker, maar op basis van de digitale registratie op InMijnBus. Hiermee zijn voor Spotta de opt-in en opt-out gebieden zoals we deze kennen sinds 2018 niet meer aan de orde en wordt binnen Cäsar gerapporteerd op bruto en netto huishoudens.
Over InMijnBus
Op InMijnBus kiezen huishoudens voor het ontvangen van het folderpakket dat speciaal voor hun buurt is samengesteld, een persoonlijk samengesteld folderpakket of om juist geen folders meer te ontvangen. Door het gemak en de extra gebruiksfuncties van InMijnBus, is de verspreiding van reclamefolders duurzamer en effectiever geworden.
Duurzaam én effectief
Dankzij InMijnBus wordt er minder papier verspild, omdat alleen huishoudens die daadwerkelijk interesse hebben in folders deze ontvangen. Ook is Spotta op deze manier beter in staat om wijzigingen in voorkeur op huishoudniveau te verwerken. Dit sluit naadloos aan bij de groeiende vraag naar milieubewuste en datagedreven oplossingen in marketing.
De kracht van data in Cäsar
InMijnBus-data biedt unieke voordelen voor gebruikers van Cäsar. Door de data van Spotta te combineren met data uit het Dataloket binnen Cäsar, kunnen adverteerders hun campagnes nog gerichter plannen. Denk hierbij aan:
- Doelgericht plannen: Adverteerders kunnen zich richten op buurten waar het aanbod van of de vraag naar specifieke producten of diensten hoger is;
- Optimalisatie van bereik: Door InMijnBus data te combineren met huishouddata kan de impact van een campagne geoptimaliseerd worden op basis van onder andere demografische kenmerken;
- Milieubewuste mediaplanning: Door op basis van InMijnBus te verspreiden, wordt de productie van ongewenst drukwerk drastisch verminderd, wat bijdraagt aan duurzaam ondernemen.
Toepassing binnen Cäsar
Een adverteerder kan binnen Cäsar een project aanmaken en daaraan de Spotta data koppelen. Vervolgens kan hij een selectie maken van het Spotta bereik rondom de gewenste verkooppunten, bijvoorbeeld op basis van reistijd. Ten slotte kan het dit bereik optimaliseren op basis van uiteenlopende doelgroepkenmerken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gezinssamenstelling, inkomen of leeftijd. Het resultaat? Effectief bereik en minder verspilling.
Innovatie in actie
InMijnBus is een krachtig voorbeeld van hoe technologie, data en duurzaamheid samenkomen om marketingcampagnes te verbeteren. Door deze integratie in Cäsar wordt folderverspreiding slimmer en effectiever, wat zowel merken als huishoudens ten goede komt.
Kijk voor meer informatie over InMijnBus op www.inmijnbus.nl. Of neem contact op met Spotta Sales voor de mogelijkheden via sales@spotta.nl.